Miten KOTO syntyi?

6.11.2018 klo 17.05

Hei vaan,

Kirjoittelin rakennusvaiheessa postausta henkilökohtaiseen Linkediniin ja ajattelimme, että miksipäs emme jakaisi tätä myös täällä meidän blogissa. Alustan nyt kuitenkin hieman mistä on kyse.

Valmistuin joulukuussa Jyväskylän Tiimiakatemialta Tradenomiksi. Helmikuun alussa minua odotti perinteinen matka maailman ympäri - 6 viikkoa ja 4 maata. Rakastan reissailua, mutta halusin silti pitää matkan melko lyhyenä, koska kotikin on kiva. Olisiko se ollut joulukuun loppua, kun ystäväni Aino kysyi, että olisinko kiinnostunut perustamaan kotimaisen muotoilun kauppaa Jyväskylään hänen ja Ainon nuoruuden/lapsuudenystävän Lauran kanssa.

No, mitäs tässä nyt sanoisi - varmaan aika selvää, miten siinä kävi. Avasimme toukokuun alussa KOTO Designmarketin Jyväskylään Yliopistonkadulle ja verkkoon. Tammikuusta toukokuuhun oli ehtinyt siis tapahtua aika paljon.

Laura oli matkoilla Aasiassa neljä viikkoa ja kun hän palasi, minä lähdin omalle matkalleni kuudeksi viikoksi. Samaan aikaan Aino lopetteli aiempaa kivijalkaliikettään Aarretta. Tammikuun aikana me Ainon kanssa starttailtiin KOTOa, mikä käytännössä tarkoitti tilan etsintää ja suunnittelua.  Tammikuun lopussa Laura tuli takaisin reissustaan ja nähtiin pikaisesti yhdessä kunnes koitti minun lähtevä lentoni. Palasin maaliskuun puolessa välissä ja sitten laitoimme niin sanotusti “isomman vaihteen silmään”.

Sanni ja Aino rakentamassa myymäläkalusteita.

Tila varmistui niillä main Yliopistonkadulta. Samaan aikaan haettiin lainaa, joka meille myönnettiin POP -pankista. Sieltä saatiin ehdottomasti lämpimin ja jouhevin vastaanotto. Samaan syssyyn teimme Muotoilutoimisto Nuanin kanssa yhteistyötä tilan optimoinnin ja palvelumuotoilun saralla. Nuanin ihanat Riina ja Sanna auttoivat meitä tosi paljon. Heidän kauttaan saimme mahtavia kontakteja ja konkreettisia sekä helposti käytäntöön vietäviä ideoita.

Yksi meidän kaikkien lemppari-ideoista komeilee nyt siellä meidän liikkeessä - nimittäin Villeco Oyn eli Villen tekemä saviseinä! <3 Oli ihan huippua päästä käyttämään luonnonmateriaaleja meidän remontissa. Toinen huippukontakti Nuanilta oli Arte Interior Oyn Mika Nojonen, joka teki meidän julkisivun ikkunateippaukset ja kyltin, joka varmasti näkyy! Ollaan saatu meidän julkisivusta tosi paljon positiivista palautetta, koska sen avulla meidät on helppo löytää.

Ketähän tässä vielä voisi kiittää - ainakin Cocampuksen Pasia, joka auttoi meidät alkuun talousasioissa ja monessa muussakin, sekä Uusyrityskeskuksen Sakaria, joka uskoi ja kannusti meitä eteenpäin! Lisäksi meidän kaikkia ihania tuttuja ja melkein mun koko perhettä, jotka oli jollain tapaa auttamassa rakennushommissa! <3

Oli ihan uskomatonta, miten kaikkien mahtavien tyyppien avulla saatiin homma niin nopeasti kasaan ja vielä tosi upeasti. Ollaan saatu paljon kehuja asiakkailta meidän myymälästä ja ihmiset on tulleet rohkeasti käymään meillä - kiitos siitä - tulkaahan jatkossakin!

Paljon on vielä tehtävää, mutta jatketaan niistä lisää, jotta joku jaksaisi lukea tän postauksen alusta loppuun.. :D Nyt kun tämä mun “lyhyt” alustus on ohi, niin tässä tämä lupaamani Linkedin päivitys:

Kiitos kun luit,

Sanni

Toimitus

Ilmainen toimitus yli 150€ ostoksille Suomessa!

Nouto myymälästä 0,00€ 

Palautuskulut 8,60€

Lue toimitusehdoista

Klarna Checkout

Tarjoamme jokaiseen tilanteeseen sopivimman & luotettavan maksutavan. Maksa heti, pilko osiin tai maksa 30 päivän korottomalla maksuajalla!

Lue maksutavoista

KOTOkantis

Liity KOTOkantikseksi ja saat tiedon uutuuksista sekä kampanjoistamme ensimmäisenä! 

Liity tästä!

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Toimitus- ja palautusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 20.11.2022 alkaen. 

Verkkokauppa

Koto Designmarket
Yliopistonkatu 32
40100 Jyväskylä

+358 40 187 6694
asiakaspalvelu@kotodesignmarket.fi
www.kotodesignmarket.fi
Y:2904435-7


Kokokoto Oy (myöh. palveluntarjoaja) myy tuotteita sekä yksityishenkilöille että yrityksille ja yhteisöille, joista käytetään myöhemmin termiä asiakas.

Mikäli www.kotodesignmarket.fi -sivuilla (myöhemmin verkkosivusto) esitettävissä hinta- tai muissa tiedoissa esiintyy ilmeisiä kirjoitus-, laskenta- tai tietojenkäsittelyvirheitä, Kokokoto Oy ei ole velvollinen toimittamaan tuotteita näiden virheellisten tietojen mukaisesti. Asiakas päättää haluaako hän toimituksen korjatuin ehdoin ja tiedoin. Kokokoto Oy ei vastaa eikä ole korvausvelvollinen valmistajista, maahantuojista tai muiden toiminnan aiheuttamista myöhästymisistä tai viivästyksistä.

Verkkosivuston käyttö edellyttää, että asiakas hyväksyy ja noudattaa (i) näitä Ehtoja, ja (ii) hyväksyy verkkosivuston tietosuojaselosteen, minkä jälkeen asiakas voi käyttää verkkosivustoa kulloinkin voimassa olevien ehtojen mukaan.

Toimitusalue

Toimitusalueemme on Suomi (pl. Ahvenanmaa). Mikäli haluat tilata tuotteita Suomen ulkopuolelle, otathan meihin yhteyttä sähköpostitse, asiakaspalvelu (at) kotodesignmarket.fi.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Palveluntarjoaja vastaa käyttäjän antamien tietojen asianmukaisesta käsittelystä ja käyttäjän yksityisyyden suojan säilymisestä. Käyttäjän antamat tiedot tallennetaan Palvelun tarjoajan asiakasrekisteriin. Palveluntarjoaja ei luovuta keräämiään henkilötietoja ulkopuolisille tahoille. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja käytetään pääosin vain tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Tarjoamme verkkokaupassamme asioiville useita eri maksutapoja. Tällä sivulla voit kätevästi tutustua niihin. Valitse sinulle parhaiten sopiva vaihtoehto!

Paytrailin maksutavat

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä

paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Klarnan maksutavat

Klarna-checkout maksupalvelun avulla teet ostoksia turvallisesti ja joustavasti:

  • Verkkopankit; voit maksaa ostoksesi turvallisesti kaikkien yleisimpien pankkien verkkopankkitunnuksilla
  • Laskulla 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa.
  • Lasku lähetetään tilausvaiheessa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen, täytä siis tiedot huolella!
  • Et voi tilata tuotteita laskuun silloin, kun tilaat tuotteet jollekin toiselle tai olet muutoin antanut toimitusosoitteeksi jonkun muun kuin väestörekisterissä olevan osoitteesi.
  • Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.

Erämaksu:

  • Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle). Voit aina halutessasi maksaa laskun loppusumman myös kerralla pois.
  • Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.
  • Maksa myöhemmin (Kampanjalasku): jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa helmikuussa”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.

Lisätietoa laskulla ja erämaksulla maksamisesta:

Palvelun tuottaa Klarna Bank AB:n (julk.) (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi)

Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä.

Maksaminen verkkokaupan lahjakortilla tai alennuskoodilla

Voit maksaa lahjakortilla tai käyttää alekoodia klikkaamalla ostoskorista ja "Muokkaa ostoskoria". Sieltä löydät kohdan "Onko sinulla alennukseen oikeuttava koodi?". Kun olet lisännyt koodin, alennus lasketaan heti loppusummaan.

Huom. TG-alkuiset koodit ovat myymäläämme. Mikäli haluat vaihtaa lahjakortin sopimaan verkkokauppaamme, ole yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@kotodesignmarket.fi

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Tarkemmat toimitusehdot

Toimitusaika

Tuotteidemme toimitusaika on 1 - 5 arkipäivää. Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Olemme asiakkaisiin mahdollisimman pikaisesti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse, mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään.

Toimitustavat & kulut

Käytämme lähetysten toimittamiseen pääasiassa Suomen Postia tai Matkahuoltoa. Varastossa olevat tuotteet toimitetaan kuljetettavaksi 1- 3 arkipäivän aikana siitä, kun palveluntarjoaja on vastaanottanut tilauksen. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi saat saapumisilmoituksen. Toimituskulut lasketaan automaattisesti kassalla valitsemasi toimitustavan mukaan.

Toimitamme tilaukset kirjeitse, postipakettina, Smartpost-lähetyksenä tai Matkahuollon-noutopistepakettina lähimpään noutopisteeseen.

Voit myös noutaa tilauksesi myymälästämme veloituksetta, kunhan valitset sen kassalla toimitustavaksi.

Vaihtaminen

Tuotteilla on 14 päivän vaihto-oikeus. Voit vaihtaa tuotteen toiseen tai vaihtaa esimerkiksi koon, mikäli haluamaasi kokoa on saatavilla.

  1. Lähetä ilmoitus vaihtotoiveesta asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@kotodesignmarket.fi
  2. Ilmoita mihin tuotteeseen haluat vaihtaa ja minkä tuotteen palautat.
  3. Vahvistamme sinulle, että vaihto onnistuu ja haluamaasi tuotetta on saatavilla.
  4. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen.
  5. Lisää pakkaukseen mukaan selite vaihdosta ja yhteystiedot sekä tilausnumero.
  6. Kirjoita pakettiin meidän palautustunnus 660816ja meidän tiedot:

KOTO Designmarket
Yliopistonkatu 32
40100 Jyväskylä
P. 0401876694

  1. Yhdestä vaihdosta emme veloita mitään, seuraavista tuotevaihdoista samalta tilaukselta veloitetaan voimassa oleva palautuskulu.
  2. Mikäli vaihdettava tuote on edullisempi – palautamme erotuksen lahjakortille. Lahjakortti on voimassa vuoden vaihtohetkestä.

Voit vaihtaa tuotteen myös suoraan myymälässämme asioimalla. Ota tällöin vaihdettava tuote mukaasi samalla kun tulet myymäläämme.

Palauttaminen

Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus, jonka aikana tuotteeseen voi tutustua. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

  • Tuotteen pitää olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen.
  • Liitä pakettiin mukaan omat tiedot ja palautuksen syy.
  • Palautamme tuotteiden hinnan sekä alkuperäisen toimituskulun vähennettynä palautuskululla. Mikäli tilaukselta palautetaan vain osa tuotteista, toimituskulua ei palauteta ja lähetyksestä meidän sopimustunnuksella veloitetaan palautuskulu.
  • Palautukset voi lähettää ainoastaan Postin kautta tai tuoda itse suoraan myymälään.

Tuotteen palauttaminen Postin kautta meidän sopimustunnuksella

Palautukset voi lähettää ainoastaan Postin kautta, (ei esim. Matkahuolto, DHL etc).

  1. Lähetä ilmoitus palautuksesta osoitteeseen asiakaspalvelu@kotodesignmarket.fi, jotta osaamme odottaa palautusta.
  2. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen.
  3. Lisää pakkaukseen mukaan palautuksen syy ja yhteystiedot sekä tilausnumero tai palautuslomake täytettynä.
  4. Kirjoita pakettiin meidän palautustunnus 660816ja meidän tiedot:
    KOTO Designmarket
    Yliopistonkatu 32
    40100 Jyväskylä
    P. 0401876694
  1. Velotamme meidän palautustunnuksella lähetetyistä palautuksista palautuskulun 8,60€, joka korvaa meille palautuksesta aiheutuvia kustannuksia.
  2. Tuotteiden palauduttua varastollemme, tarkistamme niiden kunnon ja teemme hyvityksen. Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä, kuitenkin viimeistään 7 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta varastollemme. Verkkokaupan ostoksissa hyvitys palautuu Klarnan kautta.
  3. Mikäli kotipakettina toimitettu tuote noudetaan asiakkaalta Postin toimesta, veloitamme palautuskulun, joka on saman suuruinen kuin tuotteen kotipaketin toimituskulu. Asiakkaan on tällöin oltava yhteydessä asiakaspalveluumme, joka tilaa tuotteelle noutokyydin Postilta.

Tuotteen palauttaminen Postin kautta omakustanteisesti

Voit palauttaa tuotteen myös edullisemmalla haluamallasi toimitustavalla Postin kautta. Tällöin emme veloita palautuskulua 8,60€. Huomioithan kuitenkin, että vastaat tässä tapauksessa mahdollisista paketin katoamisista itse. Suosittelemme siis, ettet lähetä palautusta ilman seurantatunnusta.

  1. Lähetä ilmoitus palautuksesta osoitteeseen asiakaspalvelu@kotodesignmarket.fi, jotta osaamme odottaa palautusta.
  2. Pakkaa tuote myyntikuntoisena siististi alkuperäispakkaukseen.
  3. Lisää pakkaukseen mukaan palautuksen syy ja yhteystiedot sekä tilausnumero tai palautuslomake täytettynä.
  4. Tuotteiden palauduttua varastollemme, tarkistamme niiden kunnon ja teemme hyvityksen. Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä, kuitenkin viimeistään 7 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta varastollemme. Verkkokaupan ostoksissa hyvitys palautuu Klarnan kautta.

Myymälään tehtävä palautus

Voit tehdä palautuksen myös myymäläämme, jolloin palautuskulua ei peritä.

  1. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen tai puhtaaseen pussiin.
  2. Lisää pakkaukseen mukaan palautuksen syy ja yhteystiedot sekä tilausnumero tai palautuslomake täytettynä.
  3. Palauta tuote myymäläämme tai varastollemme ja kerro lyhyesti palautuksen syy. Tarkistamme tuotteen kunnon ja teemme hyvityksen. Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä, kuitenkin viimeistään 3 päivän sisällä siitä, kun tuote saapuu myymäläämme. Verkkokaupan ostoksissa hyvitys palautuu Klarnan kautta.

Vioittunut tai väärä tuote

Viottuneilla ja väärin lähetetyillä tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus, jonka aikana tuotteeseen voi tutustua. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

  1. Ilmoita ongelmasta kohtuullisessa ajassa siitä, kun olet havainnut virheen asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@kotodesignmarket.fi. Sovimme tilannekohtaisesti miten asia hoidetaan.
  2. Palauta tuote meille normaalisti postin kautta käyttäen meidän sopimustunnustamme. Ohjeet lähetykseen ylempänä ”Palauttaminen” kohdassa.

Lunastamatta jättäminen

Otamme aina yhteyttä sähköpostitse ja tekstiviestillä, mikäli meille palautuu lunastamaton paketti. Lunastamatta jätetyille paketeille voit pyytää uudelleen toimituksen 2 päivän sisällä ensimmäisestä yhteydenotostamme. Tällöin perimme uuden toimituskulun. Mikäli emme saa sinuun yhteyttä, palautamme tuotteiden hinnan, mutta perimme todelliset toimituskustannukset.

Autamme mielellämme kysymyksissäsi vaihtoon, palautuksiin tai reklamaatioon liittyen. Mikäli et löydä täältä vastausta, niin ole yhteydessä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@kotodesignmarket.fi.