Koodilla UUSIALKU25 ilmainen toimitus min. 30e tilauksiin
Suomalaisen muodin verkkokauppa
Vastuullisia valintoja tyylistä tinkimättä
Koodilla UUSIALKU25 ilmainen toimitus min. 30e tilauksiin
Suomalaisen muodin verkkokauppa
Vastuullisia valintoja tyylistä tinkimättä
Jokainen kotimaista muotia seuraava tietää varmasti Lumoanin ihanat pitsikauluksiset mekot. Lumoan on ihastuttanut Kotolla asiakkaita sekä meitä Kotolaisia jo pitkän aikaa ja nyt on aika tutustua brändiin hieman tarkemmin.
Ensimmäiset vaatteet valmistuivat vuonna 2012, kun Lumoan päätti laajentaa valikoimaansa koruista myös vaatteisiin. Tuolloin valmistusmaana oli Thaimaa, jossa pieni perheyritys valmisti ihka ensimmäiset pitsikauluksiset tunikamekot. Kävi kuitenkin nopeasti ilmi, ettei perheyritys pysty vastaamaan kovasti kasvavaan kysyntään, jolloin tuotanto siirrettiin Eurooppaan.
Sain haastatteluun Lumoanin yrittäjän Suvi Valkeiskankaan. Mistä Lumoan kankaat tulevat ja missä ne ommellaan valmiiksi tuotteeksi?
"Lähituotanto on meille se ainoa oikea valinta. Kaikki meidän kankaat ja neulokset valmistetaan Euroopassa, pääosin Saksassa sekä Liettuassa ja vaatteiksi ne ommellaan Liettuassa sekä Virossa."
Lumoan on perustettu ajatuksella “kaikki on mahdollista” ja nimi muistuttaakin siitä, miten jokainen ihminen lumoaa. Lumoan vaatteissa on hyvä olla ja se näkyy myös ulospäin. Lumoanille tärkeää on myös ihmisten hyvinvoinnin lisääminen ja yritys lahjoittaa 3% tuotosta suomalaisten hyvinvoinnin lisäämiseen. Tänä vuonna lahjoitus kohdistuu tukemaan nuorten mielenterveystyötä.
Mutta mitä kuuluu Lumoanille ja mitä kivaa syksylle on tiedossa?
"Kiitos kysymästä, Lumoan syksyyn kuuluu hyvää. Meidän syksy on täynnä lumoavia hetkiä, kuulaita syysilmoja, paljon lämmintä villaa ja ihania asiakkaita. Meillä on sellainen reipas säpinä päällä, kun toisaalta puuhaamme tätä hetkeä ja samalla suunnittelemme tulevaa. Toimistomme muutti juuri isompiin tiloihin ja siinä riittää järjestelemistä, samalla syksyn lanseeraukset ja meidän ihanat asiakkaat pitävät meidät kiireisenä."
"Voin paljastaa, että Lumoan syksy tulee olemaan erittäin pehmeä ja villainen. Meille on tulossa vaatekaapin täydeltä lumoavia villapaitoja ja -takkeja lämmittämään tulevan talven viileydessä. Värit on kertakaikkiaan niin herkkuja, että me emme itsekään malttaisi enää odottaa, että pääsemme käpertymään näihin tuleviin uutuuksiin!"
Lumoan haluaa myös jatkuvasti kehittää omaa toimintaansa vastuullisemmaksi. Vastuullisuus näkyy jo nyt kokonaisvaltaisesti Lumoan toiminnassa ja se alkaa heti materiaalien ja yhteistyökumppaneiden valinnasta. Lumoan ei halua tuottaa ylen määrin vaatteita vaan yrityksen tavoitteena on, että jokainen vaate löytää hyvän kodin ja pääsee aktiiviseen käyttöön. Mallistot ja kappalemäärät ovat siis pieniä, jotta liikatuotantoa ei synny.
Minkälaiset ovat Lumoan tulevaisuuden näkymät?
"Lumoanin tulevaisuuden näkymät ovat kirkkaat, kiitos meidän ihanien asiakkaiden. Viimeiset vuodet ovat olleet kertakaikkisen erikoisia ja koronavuosien jälkeen olisi kaivannut jotain kepeää, mutta sitä ei nyt tällä kertaa saatu. Usko vapaan maailman puolesta on kuitenkin kova ja Lumoan seisoo Ukrainan rinnalla. Olemme pukeneet Helsingin Torikortteleiden lippulaivamyymälämme ikkunat sekä opastekylttimme Ukrainan sinivalkoisin lipuin sekä venäjänkielisin tekstein ” Ei sodalle”. Yrittäjyyden parhaita puolia on siinä, että voi itse määrittää ne arvot, joiden mukaisesti yritys toimii. Jokainen ihminen lumoaa!"
Koton valikoimissa on paljon rakastettuja klassikoita Lumoan valikoimasta ja yksi suosituimmista on varmasti kaunis pellavainen Silja -mekko, joka on ihanan monikäyttöinen ja rento mekko. Merinovillaiset Kajastus ja Silmu neuletakit ovat myös asiakkaiden suosiossa sekä suloinen Vanamo -kuosi on ihastuttanut pitkään.
Mikä on ollut teillä suosituin tai myydyin vaate näiden vuosien aikana?
"Vaikea sanoa mikä on se kaikista suosituin, jokaiselle tuotteelle kun tuntuu löytyvän omat kannattajansa. Yleisellä tasolla myydyimmät tuotteet ovat varmastikin meidän villatakit, pitsimekot sekä tekstikorut omalla tekstillä. Näitä kaikkia meiltä on löytynyt valikoimista jo vuosia."
Kiitos haastattelusta Lumoan yrittäjä Suvi!<3
Lumoanista voit käydä lukemassa lisää heidän verkkosivuiltaan täältä.
Koton verkkokaupasta löydät myös Lumoanin valikoiman syksyn uutuuksia. Kurkkaa uutuudet täältä.
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 11.9.2024 alkaen.
Koto Designmarket
Yliopistonkatu 32
40100 Jyväskylä
+358 40 187 6694
asiakaspalvelu@kotodesignmarket.fi
www.kotodesignmarket.fi
Y:2904435-7
Kokokoto Oy (myöh. palveluntarjoaja) myy tuotteita sekä yksityishenkilöille että yrityksille ja yhteisöille, joista käytetään myöhemmin termiä asiakas.
Mikäli www.kotodesignmarket.fi -sivuilla (myöhemmin verkkosivusto) esitettävissä hinta tai muissa tiedoissa esiintyy ilmeisiä kirjoitus-, laskenta- tai tietojenkäsittelyvirheitä, Kokokoto Oy ei ole velvollinen toimittamaan tuotteita näiden virheellisten tietojen mukaisesti. Asiakas päättää haluaako hän toimituksen korjatuin ehdoin ja tiedoin. Kokokoto Oy ei vastaa eikä ole korvausvelvollinen valmistajista, maahantuojista tai muiden toiminnan aiheuttamista myöhästymisistä tai viivästyksistä.
Verkkosivuston käyttö edellyttää, että asiakas hyväksyy ja noudattaa (i) näitä Ehtoja, ja (ii) hyväksyy verkkosivuston tietosuojaselosteen, minkä jälkeen asiakas voi käyttää verkkosivustoa kulloinkin voimassa olevien ehtojen mukaan.
Toimitusalueemme on Suomi (pl. Ahvenanmaa). Mikäli haluat tilata tuotteita Suomen ulkopuolelle, otathan meihin yhteyttä sähköpostitse asiakaspalvelu (at) kotodesignmarket.fi.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Palveluntarjoaja vastaa käyttäjän antamien tietojen asianmukaisesta käsittelystä ja käyttäjän yksityisyyden suojan säilymisestä. Käyttäjän antamat tiedot tallennetaan Palvelun tarjoajan asiakasrekisteriin. Palveluntarjoaja ei luovuta keräämiään henkilötietoja ulkopuolisille tahoille. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja käytetään pääosin vain tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Tarjoamme verkkokaupassamme asioiville useita eri maksutapoja. Tällä sivulla voit kätevästi tutustua niihin. Valitse sinulle parhaiten sopiva vaihtoehto!
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Klarna-checkout maksupalvelun avulla teet ostoksia turvallisesti ja joustavasti:
Erämaksu:
Lisätietoa laskulla ja erämaksulla maksamisesta:
Palvelun tuottaa Klarna Bank AB:n (julk.) (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi)
Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä.
Voit maksaa lahjakortilla tai käyttää alekoodia klikkaamalla ostoskorista ja "Muokkaa ostoskoria". Sieltä löydät kohdan "Onko sinulla alennukseen oikeuttava koodi?". Kirjoita koodi ja paina "Tallenna". Kun olet lisännyt koodin onnistuneesti, alennus lasketaan heti loppusummaan.
Huom. TG-alkuiset koodit ovat myymäläämme. Mikäli haluat vaihtaa lahjakortin sopimaan verkkokauppaamme, ole yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@kotodesignmarket.fi
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus, mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Tuotteidemme toimitusaika on 2 - 5 arkipäivää riippuen kuljetusyhtiöiden kiiretilanteesta. Noutotilaukset saamme yleensä käsiteltyä aukioloaikojen mukaan jopa samana päivänä.
Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Olemme asiakkaisiin mahdollisimman nopeasti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse, mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään.
Käytämme lähetysten toimittamiseen pääasiassa Suomen Postia tai Matkahuoltoa. Varastossa olevat tuotteet toimitetaan kuljetettavaksi 1-2 arkipäivän aikana siitä, kun olemme vastaanottanut tilauksen. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi saat saapumisilmoituksen. Toimituskulut lasketaan automaattisesti kassalla valitsemasi toimitustavan mukaan.
Toimitamme tilaukset kirjeitse, postipakettina, Smartpost-lähetyksenä tai Matkahuollon noutopistepakettina lähimpään noutopisteeseen.
Voit myös noutaa tilauksesi myymälästämme veloituksetta, kunhan valitset kassalla "Nouto myymälästä" toimitustavaksi.
Tuotteilla on 14 päivän vaihto-oikeus. Voit vaihtaa tuotteen toiseen tai vaihtaa esimerkiksi koon, mikäli haluamaasi kokoa on saatavilla.
Voit vaihtaa tuotteen myös suoraan myymälässämme asioimalla. Ota tällöin vaihdettava tuote mukaasi samalla kun tulet myymäläämme.
Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus, jonka aikana tuotteeseen voi tutustua. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.
Palautukset voi lähettää joko Postin tai Matkahuollon kautta.
Voit palauttaa tuotteen myös edullisemmalla haluamallasi toimitustavalla Postin kautta. Tällöin emme veloita palautuskulua. Huomioithan kuitenkin, että vastaat tässä tapauksessa mahdollisista paketin katoamisista itse. Suosittelemme siis, ettet lähetä palautusta ilman seurantatunnusta.
Voit tehdä palautuksen myös myymäläämme, jolloin palautuskulua ei peritä.
Viottuneilla ja väärin lähetetyillä tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus, jonka aikana tuotteeseen voi tutustua. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.
Otamme aina yhteyttä sähköpostitse ja tekstiviestillä, mikäli meille palautuu lunastamaton paketti. Lunastamatta jätetyille paketeille voit pyytää uudelleen toimituksen 2 päivän sisällä ensimmäisestä yhteydenotostamme. Tällöin perimme uuden toimituskulun. Mikäli emme saa sinuun yhteyttä, palautamme tuotteiden hinnan, mutta perimme todelliset toimituskustannukset.
Autamme mielellämme kysymyksissäsi vaihtoon, palautuksiin tai reklamaatioon liittyen. Mikäli et löydä täältä vastausta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme:
asiakaspalvelu@kotodesignmarket.fi.